Gömda

Gömda. Någon som har läst den? Jag håller på att läsa den nu och den är såå bra! Jag varnar för att detta kan bli ett ganska långt inlägg.

Boken börjar med att Maria som huvudpersonen heter berättar hur det är nu. Sedan berättar hon bakåt i tiden hur hon träffar mannen med de svarta ögonen och hur hon blir kär i honom. Till en början är allting en dans på röda rosor och Maria är lycklig. Ända tills han börjar slå henne. Han är muslim, som han påstår och han vill att Maria också ska bli det. Hon vägrar göra allt han ber om och sedan skaffar dom lilla Emma. Han hotar med att ta henne ifrån henne och skicka henne till Libanon.
Till slut får Maria nog och vill bryta deras förlovning. Hon träffar då Anders, en helt underbar man som förstår hennes situation och vill hjälpa henne. De blir tillsammans och planerar att gifta sig. Marias före detta fästman blir rasande och förföljer dom vart dom än åker. Det är helt sjukt tycker jag hur man kan göra så. Han hotar med att döda både henne och hela hennes släkt. De får leva som i ett fängelse med galler för fönstren. Anders och Maria skaffar en son, Robin, som före detta fästmannen påstår att det är hans. Vid detta laget har han gått alldeles för långt.
Jag har inte läst ut den än, men jag kan säga att man kommer in i den redan efter första kapitlet. Den är väldigt gripande och jag lipar typ varje gång jag läser, vilket inte är så konsigt eftersom att den är sann. Så sjukt dålig stil också av polisen som inte gör något åt det.
Men jag tror ändå att den slutar bra... Hoppas det i alla fall.

Så... Detta var ett exempel på vad jag kan skriva om. En bok. Som ett boktips fast jag berättar mer än vad som står på baksidan och lite vad jag tycker om den.

Puss o kram hoppas ni gillar min "nya" blogg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback