Varför träna?

En sak som jag har märkt är att vissa som jag känner tränar inte, men kan ändå hålla en snygg kropp. Varför? Jo, en del hoppar över måltider osv. Men mår man verkligen bra av att göra så?

Jag tränar inte bara för att bli smal och snygg, utan för att jag mår så bra av det. Man blir så otroligt mycket piggare och orkar med både skola och annat roligt. Mitt tips till ALLA är att börja träna på ett eller annat sätt. Det finns ungefär 20 olika saker som jag kan nämna.

Kondition ute:
Gillar du att vara ute och få frisk luft och samtidigt träna? Ta då en ordentlig promenad i rask takt. Eller varför inte utmana sig själv och springa lite? Med musik i öronen hittar man både rytmen och det blir roligare.

Kondition inne:
Är du som jag och avskyr att vara ute en kall oktoberkväll kan man åka till gymmet och springa på löpbandet. Eller så kan man joina de roliga gruppträningarna som Body step, Dans step, S challange, Cykel, RPM You name it ;)

Styrka ute:
Om det är sommar kan det ibland vara härligt att lägga en filt på gräsmattan och köra lite olika övningar. Hantlar är heller aldig fel. Men om det är som i dessa tider blött, slaskigt och hemskt rekomenderar jag definitivt att man kör inomhus:

Styrka inne:
Min favorit helt klart, Body pump! Ett hårt, men effektivt gruppträningspass som man kan anpassa helt efter sig själv. Det finns nästan alltid alternativ på de olika övningarna tex vikten på stången osv. Tycker man inte om att träna med "publik" eller inte vill ha ett 60 minuters pass med hela kroppen kan man gå till gymmet. Man kan också träna S core i grupp för att träna magen och ryggen.

Så nu hoppas jag att jag gav någon en spark i baken! Kanske börjar man nu fundera på varför att träna?
Well, jag är inte riktigt klar än...

Om man inte tränar alls och äter jättemycket kommer man se ut såhär:

Och vem vill det?

Om man varken tränar eller äter får kroppen ingen näring alls och man mår inte bra... Känt som anorexi och då ser man ut ungefär såhär:

Och det är ju inte heller så snyggt och framförallt inte BRA för kroppen! Ush man ser ju revbenen.. Skinn och ben.

Men om man äter rätt och tränar ett par gånger i veckan slipper man se ut som ett fläskberg eller en tändsticka, för då kan man få ungefär en sånhär kropp:

Oh yes! Vem vill inte ha muskler? Ser ni tjejen på bilden?! Hon har former och hon ser mänsklig ut, men samtidigt snygg! Liksom... har man inte ett snyggt ansikte kan man ju ändå ha en snygg kropp?

XoXo,


Kommentarer
Postat av: daniella

bra skrivet gumman <3<3

2009-12-15 @ 15:42:00
URL: http://daniellakaplans.blogg.se/
Postat av: mersiha

rösa på mig till veckan blogg älsk snälla hehe, http://tanjaanderssoon.blogg.se/

2009-12-17 @ 18:33:02
URL: http://merissa.blogg.se/
Postat av: Lindah Marie

Träna är bra, har märkt att jag blir både piggare och smartare av träning. :)

2009-12-18 @ 22:29:52
URL: http://lindahmarie.blogg.se/
Postat av: Yvonnnne - Im the best so fuck the rest

Det sant man mår bättre och bra tips!

2010-01-24 @ 00:26:09
URL: http://yvonnnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback