Dagens...

Outfit!

Det ska vara simpelt, men ändå snyggt när man ska till stranden och sola och bada, så idag blir det en tunika/klänning som jag har gjort själv, tihihihi, inte så snygg om man tittar på nära håll men ser ändå okej ut.



Skitenkel att göra!

Du behöver:
- Tyg
- Symaskin + tråd
- Resår
- Säkerhetsnålar
- Tålamod

Så här gör du:

Okej nu kanske inte jag är världsbäst på att beskriva hur man ska sy men ni får ta lite hjälp utav detta och sen får ni använda eran fantasi!

1. Mät och klipp
2. Sy ganska stora gångar över byst där resåren ska sitta
3. Sicksacka ihop den
4. Lägg upp nertill så att du får en rak och snygg kant
5. Trä igenom resåren med hjälp av säkerhetsnålarna
6. Mät hur tajt du vill att den ska sitta
7. Sy ihop resårens ändar
8. Vänd ut och in (Den ska vara åt FEL håll när du BÖRJAR!)

Hoppas jag var till LITE hjälp i alla fall!

Kram!

Kommentarer
Postat av: em

Igår drack jag lite drinkar :) Har du sett sommaren med Göran? Är den värd att se?

2009-08-06 @ 13:36:42
URL: http://emelojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback